
EFECTE NEGATIVE | EFECTE POZITIVE |
A fost, nu de puține ori, frustrant să vorbesc unor camere închise. | Timp câștigat |
Am fost mult mai stresat și afectat emoțional pentru lipsa interacțiunii fizice cu elevii nefiind sigur ca ei vor raspunde cerințelor cerute de mine la finalul fiecărei lecții predate online! | M-a mobilizat enorm, sa pot transmite informații utile elevilor mei in condițiile date de situația pandemică in care ne aflam și sa pot transmite informații cât mai utile scopului meu! |
Lipsa interacțiunii față în față cu elevii, afectarea vederii din cauza calculatorului. | Nu prea găsesc aspecte pozitive. |
UN efort mai mare | Nici unul |
Ooooh! Aș putea scrie aici un roman, dar nu e cazul! 🙂 Pe lângă timpul petrecut, ca toți colegii mei de altfel, cu deslușirea platformelor educaționale, cu alergat la magazine de specialitate pentru a îmi repara laptop.ul sau telefonul (sau a-mi achiziționa accesorii) când îmi era lumea mai dragă, sau „căutarea” semnalului de internet în toate cotloanele casei – mai puțin în podul casei – la primele semne de ploaie sau vânt ( caci locuiesc în mediul rural) AM SIMȚIT O REALĂ BARIERĂ EMOȚIONALĂ IN DESFĂȘURAREA ACTIVITĂȚII MELE ONLINE IN CALITATEA MEA DE MAMĂ A DOI COPII PREȘCOLARI- situație la care niciunul dintre decidenții politici nu s-a gândit. Este de prisos să spun că doi copii mici nu pot manca sau desfășura orice alte activități tipice vârstei lor în funcție de programul de lucru al mamei. Iar de aici până la o „reprezentație” de zile mari nu a fost decât un pas! Dacă m-am acomodat tuturor oprelistilor- poate și datorită vârstei, cu această situație nu m-am putut împăca. Sunt dezamăgită ca NIMENI nu s-a gândit și la tinerii părinți profesori care, în timpul orelor de curs, aveau de asigurat mese pentru copii, nevoi fiziologice ale acestora, orele on line ale copiilor etc. , și multele activități pe care preșcolarii trebuiau sa le efectueze pana a doua zi. Dar, aproape ca a trecut… | Am învățat sa lucrez pe platforme educationale. M-am apropiat nespus de mult față de elevii mei, am învățat sa ascult mai mult, sa fiu mai empatică. Am simțit în glasurile lor deznădejde, și mi-am deschis urechile sa aud și sufletul sa simt. |
Lipsa interacțiunii sociale. | Am învățat metode și platforme noi de lucru. |
Au apărut probleme medicale noi. | Am învățat să folosesc mai bine platforme și aplicații online. |
Suprasolicitare | Sta panesc mai bine tehnologia |
Suprasolicitarea. | Nu stiu. |
Apariția unor probleme medicale | Reorganizarea activității |
Nu a avut | Mi-a dezvoltat competentele digitale |
Lipsa intractiunii directe cu elevii | Am invatat metode noi de predare |
Mi-a silicitat foarte mult vederea. | Am văzut că se poate și altfel. |
Am petrecut mai mult timp in fata calculatorului ceea ce mi-a indus o stare de agitatie | Mi-am dezvoltat abilitatile de informatica |
Realizarea evaluarilor cu o usoara dificultate. | Posibilitatea de a efectua activitati mai atractive , atat de predare cat si de consolidare a cunostintelor. |
Probleme de vedere. | Am interactionat mai. bine cu anumiti elevi |
Din punct de vedere fizic: dureri articulare după fiecare curs. Din punct de vedere psihic, senzația muncii în van. Cei mai mulți elevi încercau să păcălească. | Am putut continua activitatea. |
Programul meu a devenit dezordonat. | Am descoperit modalitati noi de invatare si de predare. |
Contact uman limitat | Mai mult timp pentru cautarea de materiale noi/diverse |
Mi a crescut nivelul de stres deoarece simteam foarte des ca nu reusesc sa- mi realizez obiectivele pe care mi le propuneam . | Am invatat foarte multe lucruri noi despre utilizarea unor platforme |
Mărirea diopriilor. | Creșterea utilizării învățării online. |
Creșterea dioptriilor. Datorită faptului că am petrecut foarte multe ore în fața calculatorului pregătind și corectand teme ochii au avut de suferit. | Nu au fost |
Epuizare | Lejeritatea programului |
Lipsa experientei in domeniul PC, a facut sa ma descurc la inceput destul de greu. | Ocrotirea familiei de boala. |
Mult stres, lipsa timpului liber, cheltuieli suplimentare , afectarea vederii etc. | Siguranta in fata virusului, descoperirea de noi metode si modalitati de evaluare online, comunicare continua cu elevii etc. |
Socializarea cu elevii | Nu |
Dureri de ochi | Utilizarea largă a imaginilor |
Neatragerea tuturor participanților în discuții. | Folosirea unei game largi de activități de predare și învățare dar și de mijloace de învățământ. |
Cel mai negativ aspect a fost reprezentat de lipsa materialelor didactice pe care le detin la scoala. | Timp mai mult petrecut cu copilul, multe cursuri de formare. etc. |
Prea multe ore petrecute in fata laptopului si distantarea fata de elevi. | Utilizarea a mai multor aplicatii penteu testarea elevilor |
Stres maxim! | Nu pot spune că a existat un efect pozitiv! |
Probleme de vedere Oboseală Mult mai multă muncă | Perfecționarea competențelor digitale |
M-a lipsit de schimbul direct de opinii cu colegii de cancelarie. | M-a forțat să-mi creez o bază de date cuprinzând linkuri către filme didactice pentru foarte multe lecții. |
Solicitare la maxim a sistemului vizual. | Utilizarea intensivă a tehnologiei. |
Oboseala foarte multa, volum de munca mai mare pentru pregatirea unei activitati, frustrarea ca nu pot fi obiectiva in cazul evaluarilor. | Am invatat foarte multe lucruri, am evoluat din punctul de vedere al predarii. |
Tulburări de vedere, timp suplimentar pregătirii activităților sincron și asincron | Mi-am îmbunătățit cunoștințele digitale |
Timp mai mult pt.pregatirea lectiilor | Nici unul |
Nu am putut realiza orele astfel încât să realizez experimente și efecte negative asupra vederii. | Am acumulat multe informații în format electronic. |
Tehnologia nu poate înlocui meseria profesorului, dar se pretează ca un instrument foarte util pentru îmbunătățirea experienței atât pentru profesor, cât și pentru elev. | Multe platforme digitale care facilitează învățarea online permit profesorilor să salveze informația cu ușurință și să o poată accesa ori de câte ori se conectează. |
Nu au fost efecte negative | Condiție fizica îmbunătățită, spirit de organizare și de echipa,colegialitate, stare buna de spirit |
Oboseala psihica, cefalee | Dezvoltarea abilitatilor digitale, intensificarea interactiunii in grupuri si comunitati de invatare |
Mi-au crescut dioptriile, mi-a accentuat problemele de coloana și de circulație, m-a frustrat neputința de a controla activitatea dicactica , precum pe cea din sala de clasa, m-au frustrat, și iritat barierele tehnice generate din neputința / neștiința și lipsa de coerenta, constanța și o strategie bine ticluita, iar cel mai mult, m-a afectat absenta contactului cu copiii mei, cu colegii mei, chiar și cu părinții acestora. | Am învățat lucruri noi… Haotic, pe repede – înainte, dar cateceva din mai multe… |
Imposubilitatea interactionarii fizice, volum mare de munca | – |
Lipsa socializării cu colegii. | Folosirea cât mai bine a tehnologiei: laptop, telefon, tabletă. |
Nu am. | Poate faptul că am stat mai mult cu familia |
Activitati scolare si extrascolare | Interactiune intre elev profesor |
Nu a avut niciun efect negativ asupra mea | – |
Lipsa interactiunii | Folosirea resurselor online |
Petrecerea unui timp foarte mare in fata monitorului. Timp insuficient de realizare a materialelor in format electronic. Activitati fizice limitate. | Am invatat sa utilizez diferite platforme pentru realizarea de resurse educaționale. |
Am simtit efectele absentei comunicarii nonverbale in relatia cu elevii. Probleme de sanatate de natura oftalmologica. | Utilizarea resurselor didactice online puse la dispozitie. Protectie in pandemie. |
Nu au fost efecte negative | Perfecționarea tehnologiei |
sursă de stres | mi-am dezvoltat abilități de utilizare a tehnologiei, la un nivel mai avansat. |
Volumul de informatii transmis a fost mai mic. | Am realizat ca elevii se adaptează rapid învățării online de aceea a trebuit să învăț și eu să folosesc noi platforme de creeare a lecțiilor și de nou moduri de transmitere a informațiilor. |
Prea multe ore in fata calculatorului. | Imbunatatirea competențelor digitale. |
Timpul | Folosirea tehnologie cu ușurință, atractivitatea lecțiilor |
– | – |
In evaluarea elevilor am reusit cu greu sa ascult elevii oral ,unii spun ca au probleme tehnice , iar la predarea nu am simtit feedback-ul pe care – l avem in prezenta fizica | Am invatat despre utilizarea platformelor si a aplicatiilor de comunicare online |
Lipsa de comunicare fata in fata, timp prelungit in fata laptopului, acutizarea problemelor oftalmologice. | Nu am pierdut timp pentru naveta, posibilitatea partajarii ecranului, a folosirii tablei, imagini si materiale variate, etc… |
Mi-au lipsit mult copiii, colegii, scoala. | Sa conștientizez cat de mult iubesc sa fiu în preajma copiilor. |
Probleme de vedere | Mai mult timp liber |
Probleme cauzate de stres și lipsa timpului pentru desfășurarea altor activități,la care se adaugă probleme cu vederea. | Am învățat să folosesc diferite platforme și aplicații digitale utile, care au facilitat desfășurarea activităților și au fost atractive pentru elevi. |
Dureri de spate. | Niciunul. |
Puternice dureri oculare si de cap !!! | Am descoperit si perfectionat noi mijloace de predare. |
Lipsa interacțiunii directe cu copiii,cu colegii. | Am avut mai mult timp sa acord copilului meu, mie și altor lucruri. |
am gestionat timpul cu dificultate | am fost nevoita sa reorganizez continuturile |
Dureri de cap și ochi. | Calculatorul |
Nu a avut efecte negative. | Apariția unui program normal. |
Nu au existat efecte negative | tehnologia în educație poate deschide uși către noi experiențe, noi descoperiri și noi moduri de învățare și colaborare, însă nicio tehnologie din clasă nu poate înlocui profesorii talentați și inspirați. |
Oboseală, sedentarism | Îmbunătățirea performanțelor digitale |
Afecțiuni ale coloanei vertebrale | Mai mult timp petrecut alături de familie |
Timp enorm petrecut in fata device lui | Am fost in legatura continua cu piticii mei |
Lipsa interacțiunii cu elevii și colegii. | Am avut timp liber puțin mai mult. |
Lipsa timpului sufiecient predarii fiecarei lectii | Mai mult timp la dispozitie pentru a cauta materialele necesare predarii |
Oboseală fizică şi psihică, creșterea dioptriilor. | Satisfacția că am reuşit să învăț lucruri noi şi am putut să-mi depășesc limitele. |
Dorul de copiii din grupa. | Ora de incepere a activitatilor: h- 9. |
A fost obositor! | Am invatat noțiuni noi! |
Durere de cap, durere de ochi | Nu a avut efecte pozitive |
A fost putin mai stresant | Am invatat sa folosesc multe aplicatii,continui sa le folosesc si acum |
Stres mare | Satisfactia muncii implinite |
Probleme de vedere | Am învățat să folosesc mai multe aplicații interesante. |
Niciuna | Mi-am perfectionat abilitatile de comunicare si utilizare a platformelor de invatare. |
Nu am putut mereu sa ofer explicațiile necesare elevilor. Lipsa interacțiunii cu elevii. | Asupra mea nu a avut efecte pozitive. |
Mi-a redus capacitatea de exprimare ludica si de interactiune directa cu elevii. A devenit mai cronofag. | Am putut evalua mai precis contributiile elevilor. Am creat materiale didactice digitale. Am diverificat sarcinile de lucru. |
Același efect care l.a avut și asupra elevilor. | Am experimentat învățarea sincron. |
Afectarea sistemului vizual | Folosirea eficientă a dispozitivelor |
Probleme ale sistemului vizual | Folosirea eficientă a dispozitivelor |
Lipsa comunicarii directe. | Am avut mai mult timp dedicat studiului individual. |
Nu a avut. | Și eu am fost relaxată. |
Nu am putut socializa cu colegii si elevi | am avut mai mult timp liber, datorita lipsei navetei |
Probleme ale sistemului vizual | Folosirea eficientă a dispozitivelor |
Nu am putut să îmi desfășor orele așa cum era firesc, pentru că se pierde mult timp datorită conexiunii și dezinteresului unor elevi. | Nu se pierde timp cu transportul. |
-nerespectarea dreptului la deconectare | -timpul petrecu acasa |
Buget grav afectat,sănătate subrezita, un consum dublu de timp dar fără satisfacții | Nu au fost |
Oboseala | M-am familiarizat cu noi instrumente de lucru |
Oboseală, deteriorarea condiției fizice ca urmare a sedentarismului, afectarea vederii, stres | Descoperirea unor noi modalități de organizare a orei, a informațiilor, dezvoltarea unor noi abilitati |
Ma simțeau adesea foarte obosita. | Mi-au șlefuit mai mult abilitățile digitale. |
Reducerea semnificativa a timpului liber | Confortul spațiului de desfășurare a activității |
Lipsa timpului necesar parcurgerii materiei | Exersarea abilităților de a folosi programele online |
Lipsa socializării | Exersarea abilităților de utilizare a calculatorului |
Stres | Mai mult timp cu copiii |
Am dobândit deficiențe de vedere, iar timpul afectat pregătirii activităților și corectării temelor/ lucrărilor s-a dublat. Familia mea nu a mai beneficiat de același timp.(Menționez că am în îngrijire și două persoane cu vârste înaintate, a căror stare de sănătate este precară.). În plus, costurile învățământului online sunt ridicate, deoarece profesorul este nevoit să-și folosească dispozitivele tehnice și să-și cumpere licențe pentru softuri. Oare medicii își fac datoria cu propriul instrumentar chirurgical? În ce alt domeniu se procedează ca în învățământ? | Având în vedere răspunsul anterior, nu semnalez niciun efect pozitiv. În privința activității didactice, menționez că am avut și unele avantaje, în sensul că am beneficiat de accesarea și utilizarea unor aplicații. |
Nu puteam folosi toate metodele interactive. | Nu au fost efecte pozitive! |
Lipsa interacțiunii fizice | Cunoașterea platformelor educationale |
Vedere, coloana vertebrala, sedentarism | Am învățat metode si strategii noi |
Oboseala | Nu m.am deplasat |
Uneori dureri de cap. Uneori s-a pierdut conexiunea cu aceștia, chiar daca a fost suplimentata cu postarea lecțiilor pe classroom | Am învățat mai multe despre tehnologie |
Foarte obositor | Într-un timp scurt, am învățat foarte multe |
Socializarea mai greu | Am invatat ceva nou |
A fost foarte solicitant . | Am invatat lucruri noi despre învățarea online. |
Lipsa contactului face to face. | Dobândirea unor skill-uri informatice. |
Am petrecut extrem de mult timp in fata laptopului, incercand sa ma upgradez, sa invat sa creez lectii pe platforme educationale, pierzand sirul orelor, punandu-mi familia, copilul pe un nemeritat, ultim loc. 🙁 | Am invatat multe lucruri noi privitoare la utilizarea platformelor educationale. |
Costuri pentru proiectarea si intretinerea echipamentului, producerea materialelor necesare. | Mi-am imbogatit competentele digitale |
probleme de vedere | Mi- am perfectionat competentele digitale |
Nu am putut interactiona fizic cu elevii | Mi-am dezvoltat și insusit metode de predare atractive |
Note mai mari | Nici unul |
Lipsa comunicării fizice | Transmiterea rapida a informatiei |
Au crescut dioptriile | – |
Am inceput să stau mai mult în casă și pe grupuri | Am învățat mai multe despre telefoane, laptopuri și despre diverse aplicații pe care nu le foloseam de obicei |
Sunt frustrată din cauza lipsei de comunicare directă cu elevii și cu colegii mei. Am probleme serioase de vedere. | Mi-am perfecționat abilitățile de lucru cu calculatorul, am învățat lucruri noi și am experimentat tehnici noi de evaluare. |
Simt ca nu sunt tratata cu seriozitate | Am fost mai protejata |
Dureri de spate, cap, lipsa interacțiunii umane, | Am găsit timp, împinsă de nevoi, sa caut resurse educationale noi, interesante și astfel gama resurselor eate acum vastă și variată. |
Nu am putut preda toate notiunile, nu am putut evalua cunostinte cu grad mai mare de dificultate, nu am putut dinamiza lectia | Am cautat sa realizez diverse prezentari de fenomene, sa le ilustrez, ca elevii mei sa le inteleaga mai bine, materiale utile si pe viitor |
Prezenta fizica a elevilor | Am învățat sa folosesc instrumente digitale |
Probleme cu vederea. | Dezvoltarea abilitatilor digitale. |
Oboseala multa iar efortul pentru pregătirea lecțiilor s-a dublat. | Am exersat mai mult tehnologiile online. |
Este o munca mult mai solicitanta si obositoare. | M-a ajutat sa-mi cunosc elevii mai bine. |
Mă simt dependentă de calculator, telefon etc. | Nu cred ca a avut efecte pozitive asupra mea |
niciunul | Am tinut permanent legatura. |
Am încercat întotdeauna să ofer elevilor mei activităti de calitate, chiar daca am resimtit oboseală si stres suplimentar. | Am avut o experientă interesantă de predare-evaluare, am putut utiliza instrumente diferite in procesul de predare. |
Mi-a daunat vederii. | Mi-am inbunatatit competentele digitale. |
Nu au fost | Folosirea tehnologiei mai mult in demersul didactic |
Învățământul online m-a făcut sa ma simt mai tensionata | Învățământul online m-a ajutat sa lucrez pe mai multe platforme educationale |
Lipsa interacțiunii fizice | Nu am mai făcut naveta |
Lipsa colegilor | Transmiterea rapida a materialelor |
Nu a fost cazul | Am aflat lucruri noi, am inteles ca se poate…. |
Lipsa comunicării fizice | Accesarea rapidă |
Utilizarea tehnologiei a fost dificila | Transmiterea rapida a materialelor |
Izolarea ,faptul ca nu am mai realizat activități extrașcolare unde ne puteam exprima mai ușor atât sentimentele cât și nevoile | Activitati diferite în cadrul orelor on.line și instrumente diferite |
Expunerea îndelungată la ecran | Folosirea conținuturilor interactive |
Statul îndelungat în fata ecranului… Schimbarea dioptriilor | Consum mai puțin de timp și bani |
Lipsa posibilității notarii adecvate | Distribuirea rapida a materialelor didactice |
sedentarismul | lipsa navetei |
dificultati de utilizare a patformelor | transmiterea rapida a continuturilor |
lipsa miscarii | mai mult timp pentru mine |
sedentarismul | folosirea continuturilor interactive |
Mi-a stricat vedera si a accentuat stresul. | Am învățat foarte multe lucruri noi legate de mijloacele IT. |
Nou laptop și ochelari | Abilitățile IT |
Oboseală cronică | Mi-am organizat mai eficient timpul de lucru. |
Imposibilitatea folosirii laboratorului | Cautarea unor materiale suplimentare |
Nu am simțit un impact negativ asupra mea. | Am avut ocazia să folosesc multe instrumente online, aplicații și jocuri. |
Am fost mai stresat,am vorbit mai mult și am făcut mai puțină mișcare. | A trebuit să mă adaptez școlii în pandemie și să mă perfecționez.Am învățat lucruri noi. |
Alocarea un timp mai mare pentru pregătirea lecțiilor, pentru a le face cât mai atractive și stimulative pentru elevi. | Dezvoltarea competentelor digitale. |
Nici unul | Nici unul |
Lipsa comunicării face-to-face | Am învățat noțiuni noi de IT |
Multa munca | Posibilitatea lucrului la distanta |
Mi-a provocat frustrări deoarece mi-a lipsit contactul direct permanent cu elevii. | Nu a avut. |
Lipsa comunicării fizice | Lipsa navetei |
Reducerea timpului de interactiune si a volumului de informatie pe care il puteam transmite. | O mai buna organizare, atat a timpului alocat activitatilor, cat si a materialelor digitale utilizate in cadrul orelor |
Timp îndelungat petrecut în fața calculatorului. | Am invatat lucruri noi. |
Sedentarism | O mai bună organizare a lecțiilor |
Lipsa comunicării fizice | Confortul de acasa |
Interacțiunea fizică cu elevii | Mai mult timp cu familia |
Oboseala, deficiențe de vedere | Accesarea unor instrumente mai puțin utilizate pana acum |
Am dedicat mai mult timp pregatirii pt ore. | Am descoperit alte metode de predare si evaluare. |
Orele petrecute in fata deviceurilor au condus la grabirea degradarii vederii. | descoperirea unor platforme de invatare/evaluare ce pot fi folosite si in lectiile cu prezenta fizica. |
Realizarea unei evaluări aproximative | Mi am dezvoltat competentele TIC |
Actul educativ nu are aceeasi eficacitate | Cunoasterea elevilor mult mai bine |
Nu au existat | Am câștigat experiența |
Probleme cu vederea | Mi-am dezvoltat in tehnici de predare online si am schimbat paradigma |
Oboseală | Program flexibil |
NICIUNUL | AM INVATAT LUCRURI NOI |
Sedentarism maaaaaxim, durere de ochi… | Trezitul mai târziu |
Nu am putut sa-mi cunosc mai mult elevii de clasa a IX-a, pentru a putea pune bazele colaborarii noastre. | Utilizarea fortata a platformelor educationale in aceasta perioada de pandemie, probabil se va dovedi benefica atunci cand vom reveni la normal (le vom utiliza atunci in mod natural). |
Costuri suplimentare pentru achiziționarea materialele IT | Am descoperit diferite platforme educationale |
Stres și muncă mai multă. | Realizarea de materiale. |
– | Necesitatea participării la cursuri online privind îmbunătățirea competențelor digitale |
Nu a avut. Deocamdata | Timpul pierdut cu deplasarea la scoala l-am transformat in timp util prin: perfectionarea cu metode online, documentarea pentru hoby-ul meu despre traditii (am realizat activitati extrascolare cu aceasta tema) etc. |
Oboseală | Nici unul |
Prea mult timp alocat pregătirii lecțiilor, raportărilor, webbinariilor, ședințelor online, folosirea dispozitivelor personale, cheltuieli personale mai mari | Am învățat să folosesc resurse moderne online, am participat la cursuri de formare inline5 |
Lipsa contactului fizic | Menținerea sănătății |
– suprasolicitare, absența timpului cu proprii copii | – competențe digitale dezvoltate, formare la capacitate maximă |
Senzatia ca vorbesc la pereti | – |
Am obosit mai mult, fiind necesar un timp mai îndelungat pentru pregătirea lecțiilor și adaptarea conținuturilor. | Mi-am dezvoltat competențele digitale. |
Nici unul. | Am lucrat cu ușurința în aplicații, am învățat lucruri care mi-au ușurat munca . |
stresant | dezvoltarea competențelor digitale |
Lipsa elevilor și a interacțiunii directe. | Folosirea tehnologiei în toate activitățile de învățare. |
acceptabile | nu |
Mie mi-a crescut dioptria ochelarilor cu 2 numere. Nu mai fac suficientă mișcare (in timpul orelor fizice mă plimb pe la fiecare elev/grupă să le dau indicații ) | Am descoperit noi metode de a comunica cu elevii. |
Probleme de vedere, dureri de cap. | Am descoperit platforme noi, activități interactive. |
Slabirea vederii , oboseala psihica , lipsa interactiunii directe cu elevii si parintii | Perfectionarea utilizarii aplicatiilor online |
Timpul necesar pentru pregatirea lectiilor a fost mai lung; munca in fata ecranului mi- a agravat problemele de vedere; postura rigida pe scaun a dus la acutizarea problemelor cu coloana vertebrala, zona cervicala; dureri de cap mai dese! | Am invatat sa folosesc multe aplicatii digitale pe care continui sa le folosesc si in scoala fata in fata!Am descoperit resurse nebanuite care sunt la dispozitia profesorilor in mediul on line gratuit! |
Posibilitatea de a explica mai bine unele probleme | Asigurarea protectiei impotriva covid |
Suprasolicitare | Accesul la noile competențe cerute de viața modernă, stimularea creativității în elaborarea materialelor suport, a sarcinilor de învățare și a proiectării lecției. |
Acest invatamant online a avut ca efecte negative asupra mea : dureri de ochi , investirea in mijloace tehnologice. | Am dobandit competente digitale mai bune. |
Frustrare cauzata de diferența dintre online vs orele fizice, față în față. | Dezvoltarea în regim rapid a competențelor digitale. |
Latura emoțională afectată datorită lipsei interacțiunii fizice. | Costurile zilnice și flexibilitatea programului. |
Lipsa interacțiunii cu elevii și colegii. | Dezvoltarea competențelor digitale |
Mi-a afectat vederea. | Am fost mai relaxată. |
Lipsa prezenței fizice | Utilizarea diferitelor instrumente digitale |
nu am comunicat bine totdeauna pentru ca nu vedeam mereu fata lor si nu realizam daca mesajul meu ajungea la ei mereu.Ar trebui si elevii sa fie mereu fata in fata nu cu poze puse. | am progresat in folosirea noii tehnologii,dar mai am de invatat |
Lipsa comunicarii directe cu colegii si elevii | Perfectionarea instrumentelor TIC |
Stres,ineficiența | Protectie sanatate |
Niciunul. | M-a făcut să imi depașesc limitele. |
Imposibilitatea de apropiere emotionala cu elevii, dificultatea de indrumare, monitorizare si verificare directa a elevilor. | Descoperirea unor moijloace de predare mult mai atractive pentru elevi, perfectionarea in folosirea unor platforme educationale, folosirea unor jocuri educationale in procesul instructiv-educativ cu efecte benefice in procesul de invatare al elevilor. |
Lipsa elevilor fata în fața.. | Nu exista. |
Am simțit că am momente când nu mai doream să mai ies din casă | Am învățat foarte multe lucruri despre telefoane și folosirea aplicațiilor |
Izolare, lipsa conexiunii directe cu elevii, sentimentul de improvizatie si insatisfactie in activitatea didactica. | Reducerea stresului navetei . |
Am muncit mai mult sa-mi pregatesc orele. | Am lucrat pe mai multe platforme on-line ,pe care in mod normal nu as fi intrat |
M am simțit nepuncioasa, frustrată când pica netul, când părinții erau plecați copilul nu avea după ce se conecta și nici nu puteau face asta siguri,fiind prea mici | Niciunul |
Deseori m-am simțit neputincioasă, aveam impresia ca nu realizez lectiile asa cum ar trebui, ca nu imi ajunge timpul… ca parintii fac ce ar trebui sa fac eu. Acum, cand elevii vin la școală, observ ca nu a fost chiar așa, ca ei sunt la nivelul la care trebuie sa fie. | Am fost bucuroasa ca am folosit classroom inainte, ca nu mi-a fost greu sa ma adaptez si ca am avut posibilitatea sa folosesc foarte multe resurse educationale deschise. In continuare postez pe platforma teme, resurse educationale, anunțuri pentru părinți și întâlniri/sedinte pe meet. |
Lipsa contactului cu elevii, fiind si la primul an in invatamant. | Mi-am dezvoltat unele tehnici de predare si skill-uri de pregatire a cursurilor pe care le folosesc si la clasa. |
Planificarea activităților de pe o zi pe alta a devenit foarte greoaiè și anevoioasă …. temele trebuia sa fie accesibile și la îndemâna oricui și în același timp atractive …fără implicarea părintelui, dacă se putea … părinți prea ocupați … | Am descoperit lucruri utile iar Folosirea platformelor școlare și programelor pentru crearea unui conținut cât mai atractiv. |
Afecțiunea vederii /oboseală | Perfecționarea activității digitale |
Mi a fost greu sa ma pliez pe învățământul online la nivel preșcolar | Am comunicat mai bine vu părinții |
In primul rand vederea a slabit f mult si acum trebuie sa folosesc ochelari, dureri de cap si oboseala psihica, imposibilitatea de a putea avea o activitate fara ca să intervina parintii sau bunicii…soptindu.le raspunsurile copiilor…sau vorbind fara rost. | SINGURUL efect pozitiv este ca am invatat sa folosesc unele platforme si programe pe calculator. |
Oboseala accentuată | Îmbunătățirea competențelor digitale |
Oboseala, timp.mare penteu pregatirea aplicatiilor, timp de studiu si cheltuieli financiare pentru participarea la cursuri de formare | Imbogatirea si consolidarea cunostintelor in domeniul IT |